När lönar det sig att skrota bilen istället

Thread Tools

Old 09-28-2025, 10:58 AM
simka
Member
CRAFTSMAN

Default När lönar det sig att skrota bilen istället

Jag har en äldre bil som börjar bli riktigt dyr i drift. Det är både servicekostnader och småreparationer som hela tiden dyker upp. Jag funderar nu på om det ens är värt att försöka sälja den, eller om det är bättre att skrota den direkt. Det känns lite svårt att avgöra, eftersom man vill få ut så mycket som möjligt men samtidigt slippa problem. Har någon av er erfarenhet av att ta det beslutet?
simka is offline  
Old 09-28-2025, 11:24 AM
kosia
Member
CRAFTSMAN

Jag har varit i samma situation. Min bil hade börjat kosta mer i service än vad den egentligen var värd. Till slut insåg jag att det ändå gick att sälja den, eftersom det fanns lösningar där allt gick snabbt och smidigt. Jag valde att Sälja bil på nätet och fick en värdering direkt samt betalning samma dag. Det gjorde att jag slapp onödiga reparationskostnader och ändå fick ut mer än om jag bara hade skrotat den.
kosia is offline  
Old 09-28-2025, 12:25 PM
bims
Member
CRAFTSMAN

Att välja mellan att sälja eller skrota handlar ofta om bilens skick och hur mycket den faktiskt kan ge tillbaka. Om den fortfarande fungerar kan det vara värt att sälja, men när reparationerna blir för dyra kan skrotning kännas mer logiskt. Det viktiga är att kunna ta ett beslut snabbt så man slipper fortsatta kostnader.
bims is offline  

Posting Rules